مرکز پرتو دهی اتمی یزد در مرحله تجاری‌سازی

مرکز پرتو دهی اتمی یزد در مرحله تجاری‌سازی

معاون سازمان انرژی اتمی گفت: هم اکنون ۴ مرکز پرتو دهی در کشور داریم که بیشتر این فعالیت‌ها در مرکز پرتو دهی اتمی یزد صورت گرفته است.

 به گزارش یزدپرس، شیرمردی معاون سازمان انرژی اتمی و مدیر عامل شرکت توسعه کاربرد پرتو‌های کشور امروز در سفر به استان از پلیمر‌های سوپر چاذبه بهداشتی، پودر بندآورنده خون و سوپر جاذبه‌های کشوارورزی به عنوان بخشی از محصولات مورد نیاز کشور در زمان کنونی دانست و گفت: هم اکنون ۴ مرکز پرتو دهی در کشور داریم که بیشتر این فعالیت‌ها در مرکز پرتو دهی اتمی یزد صورت گرفته که در مرحله تجاری سازی است. 
وی افزایش بهره‌وری را از دیگر رویکرد‌های این سازمان دانست و افزود مرکز پرتو دهی انرژی اتمی یزد به عنوان اولین مرکز پرتودهی کشور در مدت یکسال گذشته سه برابر ارتقاء بهره وری داشته که مبین این مهم است 
معاون سازمان انرژی اتمی کشور همچنین با اشاره به کارکرد‌های مختلف پرتو‌ها در بخش‌های مختلف کشور افزود تمام تلاش حود را می‌کنیم با دستگاه‌های منحصر به فردی که داریم در بحث استریل ظروف یکبار مصرف پزشکی از پرتو‌ها استفاده کنیم. 
شیر مردی گفت: هم اکنون سهم استریل تجهیزات پزشکی با استفاده از پرتو‌ها ۵ درصد است که تلاش می‌کنیم این سهم به سهم جهانی آن که ۴۵ درصد است نزدیک کنیم.