توضیحات نماینده یزد درباره گردشگران خارجی که از روی کنجکاوی از اتفاقات عکاسی کردند

توضیحات نماینده یزد درباره گردشگران خارجی که از روی کنجکاوی از اتفاقات عکاسی کردند

نماینده یزد درباره برخورد با برخی گردشگران خارجی که از روی کنجکاوی از اتفاقات عکاسی کرده بودند، گفت: باید تدبیری اندیشیده شود که هم نفوذ اتفاق نیفتد و هم گردشگران مورد اتهام قرار نگیرند.

به گزارش یزدپرس، نشست «توسعه راهبردهای صنعت گردشگری و بررسی موانع موجود» درحالی با حضور ۱۸ نماینده مجلس شورای اسلامی، نمایندگان تعدادی از تشکل‌های خصوصی و معاون گردشگری کشور شامگاه گذشته، ۱۵ آبان‌ماه در هتل اوین تهران برگزار شد که برخی از طرح‌ها و قوانین گردشگری در کمیسیون‌های مجلس درحال تنظیم و اصلاح است.
از سوی دیگر اصلاح قوانین دیگری، از جمله «طرح مانع‌زدایی از توسعه صنعت برق» برخی تأسیسات گردشگری را در معرض گرانی و بحران تعطیلی قرار داده است. تاثیر ناآرامی‌ها و حوادث اخیر بر گردشگری نیز موضوع دیگری بود که فعالان گردشگری از نمایندگان مجلس درخواست کردند از مسیر قانون پیامدها و چالش‌های مرتبط با آن را خنثی کنند.برای امنیت گردشگران باید تدبیری اندیشید.

محمد صالح جوکار، نماینده مردم یزد و رییس کمیسیون شوراهای مجلس، پیرو مسائلی که در این نشست درباره برخورد با برخی گردشگران خارجی که از روی کنجکاوی از اتفاقات عکاسی کرده بودند، مطرح شد گفت: باید تدبیری اندیشیده شود که امنیت مردم کشورمان و گردشگران حفظ شود تا هم تعامل ایجاد شود و هم نفوذ اتفاق نیفتد و هم گردشگران مورد اتهام قرار نگیرند.
سیدامیر ناصرالدین طباطبایی، عضو جامعه حرفه‌ای هتلداران ایران نیز در همین راستا سخن گفت و از نمایندگان مجلس درخواست کرد در طرح مانع‌زدایی از توسعه صنعت برق، تأسیسات گردشگری را مستثنی کنید و در ادامه اظهار کرد: صنعت گردشگری قابلیت صادرات ندارد. افزایش نرخ ارز به صادرات کمک کرده، ولی برای ما ممکن نبوده است. این صنعت حساس است و حذف یا کاهش یارانه‌ها در آن تأثیر می‌گذارد.