یزد، استان برتر کشور در شاخص‌های کتابخانه‌ای

یزد، استان برتر کشور در شاخص‌های کتابخانه‌ای

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان یزد گفت: از لحاظ فضا، کتاب‌های موجود، عضو و سرانه مطالعه یزد در رتبه اول کشور قرار دارد.

به گزارش یزدپرس، رفیعی با بیان اینکه ۱۱۲ باب کتابخانه در سطح استان وجود دارد گفت: از این تعداد ۱۰۰ باب کتابخانه نهادی، ۱۱ باب مشارکتی و یک باب مستقل است.
او افزود: سرانه فضای کتابخانه به ازای هر ۱۰۰ نفر، ۶ و نیم متر است و بنا به اعلام مرکز آمار ایران، استان یزد رتبه اول را در سرانه مطالعه در سطح کشور کسب کرده است.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد گفت: سرانه مطالعه یزدی‌ها در ماه، ۱۵ ساعت و ۱۶ دقیقه و روزانه ۳۰ دقیقه است که از میانگین کشوری بالاتر است.
رفیعی به اولویت‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی اشاره کرد و اظهار داشت: تامین منابع کتابخانه‌ای و بروزرسانی آن از اولویت‌های اصلی این نهاد است بطوریکه منابع جدید تامین شده و در حال توزیع در کتابخانه هاست.
او بهسازی کتابخانه‌های عمومی استان یزد را از دیگر برنامه‌های نهاد عمومی کتابخانه‌های عمومی عنوان کرد و افزود: بیش از ۵۰ درصد کتابخانه‌ها بهسازی شده، ۳۰ درصد کتابخانه‌ها با کمک خبران، اعتبارات تملک و دارایی و نیم درصد کتابخانه‌ها در حال بازسازی است و ۲۰ درصد کتابخانه‌ها هم، نوساز هستند.
مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان یزد همچنین به برنامه‌های هفته کتاب و کتابخوانی اشاره کرد و گفت: افتتاح دو کتابخانه در بافق و خاتم، برگزاری جشن کتاب، رونمایی از کتاب و تجلیل از کتابداران نمونه از مهمترین برنامه‌های این هفته است.
سی‌امین دوره هفته کتاب ۲۱ تا ۲۷ آبان ۱۴۰۱ با شعار ما همانیم که می‌خوانیم برگزار می‌شود.