قیمت مرغ در یزد پایین‌تر از نرخ مصوب

قیمت مرغ در یزد پایین‌تر از نرخ مصوب

مدیرتوسعه و بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی یزد گفت: بازار مرغ و تخم مرغ استان در ثبات کامل است و حتی قیمت ها روند کاهش دارد.

به گزارش یزدپرس، جعفری با بیان اینکه در حال حاضر بازار مرغ و تخم مرغ در استان دارای ثبات است اظهار داشت: در شرایطی که قیمت مصوب برای مرغ در سراسر کشور ۶۳ هزار و۸۰۰ تومان است اما در استان یزد فعلا با قیمت ۶۱ هزارتومان در حال عرضه است.

وی ادامه داد: حدود ۱۰الی۲۰ روز قبل در سراسر کشور عرضه مرغ دچار مشکلاتی شد که در استان یزد نیز این مشکل وجود داشت و حتی قیمت مرغ تا حدود ۷۰هزارتومان رسید اما با برطرف مشکل و فراوانی توزیع، قیمت مرغ روند کاهشی به خود گرفته است.
مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی یزد تصریح کرد: از حدود ۴۰ روز قبل تاکنون نزدیک به ۸۰۰ تن مرغ منجمد در سطح استان توزیع و در کنار آن به علت فراوانی تولید، قیمت در استان های همجوار نیز با کاهش روبه رو بود که نتیجه آن کاهش قیمت مرغ در استان بوده است.
جعفری در مورد قیمت تخم مرغ نیز عنوان داشت: آخرین قیمت مصوب برای هر کیلو تخم مرغ در سطح استان ۳۹ هزار و ۸۰۰ تومان است اما به علت افزایش هزینه های تولید تا حدود ۴۲ هزار تومان فعلا در حال عرضه است.
وی با تاکید بر اینکه نیاز تخم مرغ استان به صورت روزانه بین ۴۰ الی۵۰ تن است اظهار داشت: تولید تخم مرغ استان به صورت روزانه بین ۷۰ الی۸۰ تن است که فراتر از نیاز استان است اما همچنان مسئولان مرتبط در استان به صورت روزانه و مداوم در حال کنترل گلوگاه های تولید تخم مرغ و دیگر محصولات مورد نیاز استان هستند و طبق هماهنگی های به عمل آمده در صورتی که حتی احتمال کمبود را در بازار بدهند سریعا از استان های دیگر تخم مرغ استان تامین خواهد شد و در این زمینه هیچ گونه مشکلی ایجاد نخواهد شد.