لزوم مدیریت یکپارچه خواهر خوانده‌های شهر یزد برای ارائه دستاورد‌ها

لزوم مدیریت یکپارچه خواهر خوانده‌های شهر یزد برای ارائه دستاورد‌ها

رئیس کمیسیون گردشگری شورای شهر یزد گفت: مدیریت یکپارچه خواهر خوانده‌های شهر یزد برای ارائه دستاورد‌های علمی، اقتصادی، فرهنگی و گردشگری برای عموم شهروندان یزدی ضرورت دارد.

به گزارش یزدپرس، بی بی فاطمه حقیرالسادات در نشست جمعی از فعالان گردشگری، در مورد دستاورد‌های خواهر خوانده‌های شهر یزد گفت: از سال ۱۳۸۶ بحث خواهرخوانده‌ها در یزد آغاز شد و ابتدا با شهر یاسبرین و مجارستان خواهر خواندگی صورت گرفت. در دوران کرونا ارتباط حضوری با خواهرخواند‌ها امکان پذیر نبود و به صورت مجازی ارتباط برقرار می‌شد هم اکنون یزد با ۸ شهر دنیا رابطه خواهر خواندگی دارد و حدود ۱۰ شهر نیز در لیست خواهر خواندگی قرار گرفته اند.
وی ادامه داد: بحث خواهرخواندگی و ارتباط با شهر‌های مختلف دنیا از وظایف شهرداری‌ها است و معضلی که این سال‌ها وجود داشت عدم مدیریت یک پارچه خواهرخوانده‌های شهر یزد بود که به همین دلیل درحال حاضر امکان رصد خروجی و دستاورد‌های تجاری، فرهنگی، مذهبی، اقتصادی و اجتماعی این ارتباط محیا نیست.
وی تصریح کرد: لازم است در آینده نزدیک با همکاری روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری، مدیریت یک پارچه در بدنه شهرداری شکل بگیرد و آیین نامه‌هایی برای مدیریت تعیین شود و هر ارتباط اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و… با شهر‌های خواهر خوانده به صورت گزارش به شورای اسلامی شهر اعلام گردد.
رئیس کمیسون گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی در خصوص بحث تبادلات فرهنگی و جشنواره‌های مختلف بین خواهرخوانده‌ها گفت: در قالب این جشنواره‌ها تبادل فرهنگی صورت میگیرد و درصدد هستیم با تهیه تقویم، جشنواره‌هایی بین خواهر خوانده‌ها و شهر یزد برگزار شود که هدف از برگزاری افزایش حضور گردشگر به شهر یزد است.
حقیرالسادات در مورد شروع رویداد گردشگری شهری گفت: این رویداد ارائه نیاز‌های فناوری گردشگری شهری یزد است و از ۲۲ آبان افتتاح و در جلسه شورای توسعه گردشگری استان با حضور استاندار و فعالان گردشگری رونمایی شد.
وی افزود: گزارش کاملی در خصوص ۶ محور اصلی رویداد و یازده نیاز فناورانه آن باتوجه به مصاحبه از مدیران مختلف شهرداری ارائه شد، دفترچه این رویداد در قالب شناسنامه نیاز‌ها تهیه شده و به صورت فایل در اختیار مخاطبین قرار گرفت، مخاطبان از جمله شرکت‌های دانش بنیان تا سی آذر ماه فرصت دارند طرح‌های پیشنهادی خود را ارائه دهند.