دستگیری «ر.ب»؛ یکی از سرشبکه‌های اصلی براندازی در استان یزد

دستگیری «ر.ب»؛ یکی از سرشبکه‌های اصلی براندازی در استان یزد

روابط عمومی دادگستری استان یزد از شناسایی و دستگیری یکی از سرشبکه های اصلی براندازی در استان یزد خبر داد.

به گزارش یزدپرس، روابط عمومی دادگستری استان یزد اعلام کرد: با اقدامات پیچیده اطلاعاتی و عملیاتی سربازان گمنام امام زمان عج یکی از سر شبکه های اصلی براندازی و فعال در شبکه اجتماعی توییتر و مرتبط با برخی از عناصر برانداز در یکی از کشورهای اروپایی با نام مستعار ر.ب و با شهرت کامو در استان یزد دستگیر شد .

نامبرده از ابتدای اغتشاشات اخیر با تشکیل تالارهای گفتگو در سراسر کشور از جمله شهرهای تهران مشهد ،شیراز ، یزد و … در تلاش برای آموزش شیوه های نوین اخلال در نظم و امنیت ملی بود.

گفتنی است، طبق اعلام منابع امنیتی، ۳۰ نفر از کسانی که در تجمع غیرقانونی دو شب قبل در صفاییه یزد شرکت کرده و با سردادن شعارهای هنجارشکنانه و توهین آمیز، نظم و امنیت عمومی را بر هم زده بودند دستگیر شدند.

همچنین منابع امنیتی از توقیف ۱۲۰  خودرو در سطح شهر یزد به علت حرکات نمایشی و ایجاد اختلال و مزاحمت برای تردد مردم  خبر دادند.

معاون وزیر اطلاعات هم در سفر دو هفته پیش خود به یزد، در نشست شورای اداری استان از مدیریت اعتراضات استان یزد بدون کمترین هزینه تقدیر کرده و گفته بود:

این اغتشاشات و اعتراضات نقطه تلاقی تمامی آسیب‌های اجتماعی جامعه با جریان شدیدترین تهدیدات خارجی بود که با وجود هزینه‌هایی که برای کشور برجا گذاشت با عنایت الهی به نقطه مورد نظر دشمنان جمهوری اسلامی منتهی نشد.

در خصوص حوادث اخیر کشور، سه دیدگاه مختلف وجود داشت، یک دیدگاه ریشه حوادث و اغتشاشات اخیر را به طور کامل در خارج از کشور و دیدگاه دیگری علل تامه آن را داخلی ارزیابی کردند، در این میان دیدگاه سومی نیز وجود دارد که ریشه برخی از عوامل منجر به اغتشاشات اخیر را داخلی می دانند که جریان های بیرون نظام نیز برای تشدید آن از همه ظرفیت‌های خود استفاده کردند.

وی تصریح کرد: نظام سلطه برای تداوم هژمونی خود در منطقه تحمل یک نظام قدرتمند را ندارد و به دنبال این است که با محاصره جمهوری اسلامی و درگیر کردن آن به مسائل داخلی نظام را دچار فرسایش سازد.

معاون وزیر اطلاعات یادآور شد: در این که تمامی جریان های گروهکی برانداز، اپوزیسیون و سرویس های اطلاعاتی مخالف جمهوری اسلامی همه ظرفیت خود را برای استفاده از اغتشاشات اخیر به کار گرفتند، هیچگونه شک و تردیدی وجود ندارد، چراکه آنان به تجربه دریافته اند که این نظام از طریق مواجه مستقیم قابل براندازی نیست لذا با هدایت سرویس های جاسوسی برخی کشورها از جمله اسرائیل درصد تضعیف و زخمی کردن نظام با تشدید مشکلات داخلی تحت عنوان رویکردهایی مانند سوری سازی (تجربه جنگ داخلی در سوریه) کشته سازی و تجزیه طلبی برآمده اند که نمونه بارز آن در سیستان و بلوچستان اتفاق افتاد.

وی ادامه داد: در یک کنش اجتماعی باید عواملی وجود داشته باشد تا آن کنش اتفاق بیفتد، نخستین مرحله شکل گیری یک کنش وجود عوامل زمینه ای است مانند وجود برخی کاستی ها و کژکارکردها، کاهش آستانه تحمل و افزایش سطح تحریک پذیری شهروندان و در نهایت نیاز به یک جرقه است که باعث ایجاد یک کنش شود، در ارتباط با حوادث اخیر کشور هدف دشمن برهم زدن امنیت بود، در این میان اعتراض به حجاب اجباری فقط یک بهانه و فوت مرحومه مهسا امینی جرقه ای بود که باعث شعله ور شدن ماجرایی شد که هدف اصلی آن ناامنی کشور بود.

وی تصریح کرد: بر اساس بررسی هایی که از سوی نهادهای مختلف صورت گرفت، بدون شک مرگ مرحومه مهسا امینی یک حادثه بود اما از این حادثه به شکلی هدفمند برای ایجاد موج اعتراضی استفاده شد.

جزئیات دستگیری عامل آتش زدن درب دفتر امام جمعه یزد

صبح امروز پنجشنبه فرمانده انتظامی استان یزد از دستگیری عامل آتش زدن درب خانه امام جمعه یزد در کمتر از ۲۴ ساعت توسط ماموران پلیس استان خبرداد.

سردار عباسعلی بهدانی فرد گفت : این فرد شب گذشته با اقدامات فنی و اطلاعاتی توسط ماموران پلیس شناسایی و در یک عملیات ضربتی در یکی از محلات شهر یزد دستگیر شد.تحقیقات از این فرد ادامه دارد و اخبار تکمیلی اعلام خواهد شد.