استاندار یزد: دانشگاه‌ها موظفند فضای دانشگاه را برای گفتگو محیا کنند

استاندار یزد: دانشگاه‌ها موظفند فضای دانشگاه را برای گفتگو محیا کنند

استاندار یزد گفت: روسای دانشگاه‌ها موظفند فضای دانشگاه را برای فعالیت دانشجویی از جمله شورا‌های صنفی، تشکل‌های سیاسی و دانشجویی محیا و در چارچوب قوانین دانشگاه از آن‌ها حمایت کنند.

به گزارش یزدپرس، استاندار به همراه جمعی از مسئولان ارشد استان در قالب نشست صمیمی با نمایندگان تشکل‌های دانشجویی گفت:  اگر قراراست به عنوان یک مطالبه گر تاثیرگذار و آزادی خواه باشید، باید در زمین و پشتوانه خودتان اعتراض کنید، نه اینکه کاری کنید که شبکه‌های معاند آن را پوشش و روی آن مانور دهند؛ اگر در زمین خودتان بازی کردید آن موقع نکات و مطالبات شما دنبال خواهد شد.
وی ادامه داد: مسیری که شما عزیزان حرکت می‌کنید ما نیز پشت سر گذاشتیم ولی سوال اینجاست که آیا در طراز یک جنبش و تشکیلات دانشجویی عمل کردید؟
استاندار گفت: قطعا در یک جلسه نمی‌توان همه حرف‌ها را زد و لازمه آن تدوام جلسات مستمر با دانشجویان و مسئولان استان است که محصول این گفتگو‌ها می‌تواند یک تفاهم بیشتری را ایجاد کند.
فاطمی خاطرنشان کرد: مصوب شد از این پس با همراهی دفتر سیاسی و مشاور جوان، هر دو هفته یک بار جلساتی در قالب کمیته دانشجویی بویژه با مدیران ارشد استان برگزار و نتایج آن اعلام گردد.
دادستان یزد نیز در این نشست گفت: متاسفانه هرکس که بخواهد از انقلاب دفاع کند می‌گویند میخواهد توجیه کند، نه اینطور نیست الان بحث امنیت است و ما باید فضای گفتگویی را ایجاد کنیم.
حدادزاده افزود: دشمن بسیار زیرکانه دنبال این است تا با استفاده از ابزار‌هایی همچون شبکه‌های bbc و اینترنشال و امثالهم که بودجه‌های آن‌ها را انگلیس و عربستان تامین می‌کنند، دانشجو را از فضای انقلاب دور نماید.
وی به مقوله امنیت نیز اشاره کرد و گفت: فقط کافی است تا نیرو‌های امنیتی ما چهار ساعت شهر را به حال خود رها کنند، آن وقت مشخص می‌شود امنیت و آرامش به چه شکل خواهد بود.
عزیزی معاون سیاسی امنیتی استاندار هم گفت: اعتراض جایگاه بسیار خوبی دارد و باعث می‌شود تا فضا به سوی بهتر شدن هدایت شود، اما اعتراض با اغتشاش فرق می‌کند که اگر پای اغتشاش به میان آمد این هم صدایی با دشمنان این نظام محسوب می‌شود.
در ابتدای این جلسه برخی از دانشجویان و نمایندگان تشکل‌های دانشجویی و همچنین اساتید، مباحث و شبهات خود را در خصوص جریات اخیر بیان کردند و مسئولان به خواسته آن‌ها پاسخ دادند.