درآمد ۸۰ میلیارد تومانی زعفران‌کاران یزدی

درآمد ۸۰ میلیارد تومانی زعفران‌کاران یزدی

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی یزد متوسط عملکرد زغفران در هر هکتار در استان را پنج تا ۵.۵ کیلوگرم کلاله خشک ذکر کرد و گفت: امسال ۸۰ میلیارد تومان از محل فروش زعفران، عاید کشاورزان استان می‌شود.

به گزارش یزدپرس، محمد مهدی شطرنجی در گفتگو با ایرنا سطح زیر کشت زغفران استان را یکهزار هکتار بیان کرد و افزود: از این میزان ۷۳۰ هکتار آن بارور و ۲۷۰ آن غیر بارور است.
وی با بیان اینکه محصول یاد شده در همه شهرستانهای استان کشت می شود اظهار کرد: بهاباد با سطح زیر کشت ۴۵۰ هکتار که ۳۵۰ هکتار آن بارور است رتبه نخست تولید و سطح زیر کشت استان را داراست.

یزد چهارمین استان تولید کننده زعفران کشور است و سطح زیر کشت این محصول تا سال ۱۴۰۵ به ۲ برابر افزایش می یابد

شطرنجی خاطرنشان کرد: با توجه به کم آبخواه بودن گیاه زعفران توسعه کشت آن و سایر گیاهان دارویی در مناطق مستعد و دارای شرایط کاشت توام با ایجاد زنجیره ارزش افزوده، در دستور کار سازمان جهاد کشاورزی استان قرار دارد.
وی اضافه کرد: سطح زیر کشت این محصول در سال ۹۷ از ۶۴۰ به یکهزار هکتار در سال جاری توسعه یافت و در نظر داریم سال ۱۴۰۵ این سطح به ۲ برابر افزایش یابد.
شطرنجی تصریح کرد: یزد چهارمین تولیدکننده زعفران ایران است و در کنار استانهایی چون خراسان رضوی، خراسان جنوبی و خراسان شمالی تولید طلای سرخ جهان را از آن خود کرده است.
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی یزد ادامه داد: زعفران تولیدی استان علاوه بر عرضه در بازار برای صادرات به استان های همجوار صادر می شود.