انتقاد عضو شورای شهر یزد از سیاست یک بام دو هوا در شهرداری

انتقاد عضو شورای شهر یزد از سیاست یک بام دو هوا در شهرداری

رئیس کمیسیون نظارت شورای شهر یزد گفت: شهرداری به مردم اعلام می‌کند که درخواست ‌های خود را بدون مراجعه حضوری و از طریق سامانه شهروند سپاری ارائه کنند اما فقط به درخواست‌های حضوری پاسخ می‌دهد و درخواست‌های سیستمی سه ماه بدون پاسخ می‌ماند.

 به گزارش یزدپرس، نیکونژاد در جلسه با مدیران و متولیان سامانه شهروند سپاری گفت: طبق نظر برخی شهروندان، بخشی از درخواست‌های مردمی که از طریق سامانه شهروند سپاری ارسال می‌شود به دلیل مراجعات حضوری شهروندان رسیدگی نمی‌شود.

وی ادامه داد: این درحالی است که از یک طرف از سوی شهرداری به مردم اعلام می‌شود که شهروندان بدون مراجعه حضوری و از طریق ثبت درخواست خود در سامانه شهروند سپاری نیاز به مراجعه حضوری به شهرداری ندارند، اما از طرف دیگر این موضوع به کارکنان شهرداری بصورت کامل و جدی آموزش داده نشده که به درخواست‌های شهروندان که از طریق این سامانه ارسال شده با الویت رسیدگی شود؛ و بعضاً مشاهده شده که فقط به درخواست‌های حضوری شهروندان پاسخ داده می‌شود و درخواست‌های سیستمی شهروندان بعضاً تا سه ماه بدون پاسخ پیگیری میشود.

نیکونژاد گفت: بر اساس گزارشی که توسط مدیر نظارت بر ساخت و ساز‌ها تهیه و ارائه گردید فعالیت کارکنان شهرداری در مناطق پنجگانه در حوزه معاونت معماری و شهرسازی مورد ارزیابی قرار گرفت و وضعیت تعداد پرونده‌های رسیدگی شده و رسیدگی نشده این حوزه نیز در مناطق مختلف بررسی شد.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر یزد افزود: حدود یازده هزار و پانصد مورد ثبت درخواست مردمی از ابتدای سال به صورت غیرحضوری از قبیل پاسخ به استعلامات، وام، تمدید و صدور پروانه، پایان کار و موارد مرتبط با حوزه معماری و شهرسازی در سامانه شهروند سپاری ارسال شده است.

نیکونژاد خاطرنشان کرد: این یک بام دو هوا در بدنه شهرداری نباید شهروندان را دچار ابهام و سردرگمی کند البته شهروندانی که سابقه‌ای از زمین و ملک خود را در سیستم از قبل با حضور در دفاتر کار گذاری ثبت کرده اند اکنون میتوانند درخواست‌های خود را از طریق سامانه شهروندسپاری ارسال کنند و پاسخ خود را به صورت آنلاین دریافت کنند، ولی افرادی که نخستین بار است که در این سامانه درخواست خود را ثبت می‌کنند حداکثر بعد از ۴۸ساعت، و پس از سپری شدن زمان بازدید و ثبت گزارش آن در سامانه و ارسال به شهرداری و بررسی‌های لازم در صورتیکه ملک مورد نظر معارض نداشته باشد به درخواست شهروند پاسخ داده می‌شود.