مسدود شدن راههای ییلاقی استان یزد

مسدود شدن راههای ییلاقی استان یزد

رییس پلیس راه یزد گفت: بر اثر بارش برف تمامی راه‌های ییلاقی استان مسدود شد و مردم از سفرهای غیرضروری به جد خودداری کنند.

سرهنگ رحیم حاجی ده آبادی سه شنبه شب افزود: در تمامی محورهای مواصلاتی و اصلی استان شاهد بارش برف هستیم اما با تلاش راهداری و پلیس راه محورهای اصلی باز است.

وی ادامه‌ داد: در محور یزد به شیراز مخصوصا گردنه علی آباد، تردد به کندی صورت می گیرد و رانندگانی که قصد عبور از تمامی محورهای مواصلاتی استان یزد را دارند باید زنجیرچرخ را به همراه داشته باشند.

رئیس پلیس راه استان یزد گفت: با توجه به لغزنده بودن جاده ها رانندگان ضمن رعایت فاصله طولی و توجه به جلو با سرعت مطمئنه حرکت کنند.

حاجی ده آبادی گفت: رانندگان قبل از حرکت از وضعیت ایمنی خودرو مخصوصا سیستم روشنایی و گرمایشی و سالم بودن برف پاک کن‌ها اطمینان حاصل کنند و خودروها حتما دارای ضدیخ باشد.

وی در پایان گفت: شهروندان از سفرهای غیر ضروری خودداری کنند و برای تماشای برف تا زمان عادی شدن وضعیت جوی به سمت روستاها حرکت نکنند.

همچنین فرماندار شهرستان تفت گفت امکان تردد در مسیرهای کوهستانی و ییلاقی شهرستان تفت وجود ندارد 

 
“محمد دهشیری” افزود : با توجه به بارش شدید برف در تمامی نقاط شهری و روستایی شهرستان تفت امکان تردد در مسیرهای مواصلاتی مناطق کوهستانی و ییلاقی این شهرستان وجود ندارد. 
 
فرماندار شهرستان تفت خاطرنشان کرد: با توجه به‌پیش بینی‌های اداره کل هواشناسی استان یزد مبنی بر ادامه بارش‌ها تا بامداد روز چهارشنبه از مردم شریف درخواست می‌شود از تردد در مسیرهای مواصلاتی مناطق کوهستانی و ییلاقی این شهرستان خودداری نمایند. 
 
دهشیری افزود: تمامی نیروهای دستگاه‌های خدمات رسان وامدادی شهرستان تفت در آماده‌باش کامل به سر می‌برند و نیروهای اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان با تمامی امکانات موجود در حال تلاش برای بازگشایی مسیرهای مسدود شده هستند که در صورت بازگشایی مسیرها اطلاع‌رسانی صورت خواهد پذیرفت.
 

استان یزد یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر جمعیت دارد