گذشت ۱۳ اولیای دم از قصاص نفس محکومان به اعدام در استان یزد

گذشت ۱۳ اولیای دم از قصاص نفس محکومان به اعدام در استان یزد

رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: با تلاش هایی صورت گرفته و کسب رضایت اولیاء دم، ۱۳ زندانی محکوم به قصاص نفس از مرگ نجات یافتند.

غلامعلی دهشیری، دوشنبه شب در آیین آزادی ۱۳ زندانی قصاص با عنوان بخش “بخشش جانانه و مردانه” که در یزد برگزار شد، افزود: برای نخستین بار در کشور ۱۳ مورد گذشت اولیای دم از قصاص نفس محکومان به اعدام در استان یزد صورت گرفته است و برای سه محکوم دیگر قصاص نیز اقدامات لازم برای کسب رضایت از اولیاء دهم انجام شده و در آینده نزدیک این افراد نیز به آغوش خانواده های خود باز می گردند،

وی تصریح کرد: ایده آزادی زندانیان محکوم قصاص نفس، از نیات خیران نشأت گرفت و برای نخستین بار در کشور این بخشش مردانه موجب حیات مجدد محکومانی شد که در انتظار اجرای حکم اعدام بودند.

دهشیری افزود: محکومان قصاصی که امشب آزاد شدند، بر اثر هیجانات و در یک اقدام نابخردانه و در جنون آنی مرتکب قتل شدند، این افراد طبق قانون باید از سه تا ۱۰ سال در زندان بسر ببرند.

وی با تاکید بر کنترل خشم عنوان کرد: افرادی که امشب از قصاص نفس آزاد شدند، باید مجازات جنبه عمومی جرم خود را تحمل کنند.

رئیس کل دادگستری استان یزد همچنین از آزادی ۴۴ نفر زندانیان استان به مناسبت چهلمین و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و ۲۰ نفر دیگر از زندانیان جرائم غیرعمد در استان خبر داد.

در این آیین از خیرانی که برای تامین دیه مقتولان به ستاد دیه استان یزد کمک کرده بودند، قدردانی شد.