بافق در حوزه بومگردی و کویرنوردی سرآمد استان است

بافق در حوزه بومگردی و کویرنوردی سرآمد استان است

 

استاندار یزد: شهرستان بافق ظرفیت‌های متعددی در زمینه های مختلف مانندگردشگری، کویرنوردی و کشاورزی دارد و تنها محدود به فقط سنگ آهن نیست و این داشته ها نیز دیده شده و مورد حمایت قرار می گیرد .

مهران فاطمی چهارشنبه شب در دیدار با جمعی از اقشار مختلف مردم شهرستان بافق، افزود: کم کاری هایی در این شهرستان اتفاق افتاده که باعث توسعه تک بعدی شده و حوزه های گردشگری، کشاورزی و پرورش ماهی و هاب شتر در این شهرستان را تحت تاثیر قرار داده است .

وی ادامه داد: در حوزه بومگردی و کویرنوردی شهرستان بافق سرآمد استان است و ظرفیت عظیمی در این بخش نهفته شده و ماننده شهرستان بهاباد که بعنوان مثال بی نظیرترین منطقه و تاریک ترین نقطه زمین در خاورمیانه است و باید متناسب با این ظرفیت ها برنامه ریزی صورت گیرد تا شهروندان از منافع آن برخوردار شوند.

فاطمی اظهار داشت: برای اولین بار در تاریخ استان یزد و پس از پیگیری های متعدد، یک درصد فروش و ۱۵ درصد درآمد معادن که باید در شهرستان محل معدن هزینه شود، به استان برگشت، البته مبلغ آن ناچیز بود و امسال نیز از طریق صندوق پیشرفت و عدالت استان پیگیری می شود تا این مبالغ در اختیار شورای برنامه ریزی قرار گرفته و در شهرستان‌های مربوطه هزینه گردد.

وی در پاسخ به سئوالی در مورد بیمارستان بافق گفت: توسعه و تجهیز بیمارستان از درخواست های مردمی است که در این زمینه از سوی استان هزینه هایی انجام شده و امسال برای تامین بودجه کشوری تلاش می‌شود و صنایع بزرگ نیز باید با راه اندازی هنرستان‌ها و حمایت از آموزش و پرورش ، استعدادهای شهرستان را شکوفا کرده و بکارگیرند.

استاندار یزد گفت: در استیفای حقوق مردم بافق و بهاباد هر آنچه در توان داریم انجام می دهیم و با همکاری همه نخبگان و مسئولان این دو شهرستان قطعا در راستای پیشرفت و سر بلندی این مناطق گام برخواهیم داشت و مطالبات مردم را به جان دل می پذیریم و برای تحقق آنها تلاش می کنیم.

رییس شورای معادن استان یزد در پاسخ به مطالبه مردمی در خصوص معادن اظهار داشت: کلیه معادنی که در بافق و بهاباد هستند باید دو درصد درآمد خود را برای این شهرستان ها پرداخت کنند و تمدید مجوز و سایر امتیازات معادن در گرو هزینه کردن معادن و انجام مسئولیت اجتماعی آنان است و نباید در این شهرستان ها مدرسه کانکسی و محرومیت از امکانات را شاهد باشیم.

فاطمی در پاسخ به مطالبه چند نفر از سخنرانان در مورد تامین خوراک سنگ آهن مرکزی بافق نیز گفت: از مهم ترین دغدغه هایی که در این شهرستان وجود دارد تامین خوراک برای سنگ آهن است و از مسیرهای مختلف این مسئله پیگیری شده و کارگران و خانواده بزرگ سنگ آهن مرکزی این مطالبه به حق را همواره مطرح کرده اند که در این زمینه یکی از مواردی که در هیچ دولتی به نتیجه نرسیده بود ، استفاده از ظرفیت معادن متعلق به انرژی اتمی بود که بیش از یکسال پیگیری شد و با نظر مساعد رئیس جمهور در دو نوبت ظرف کمتر از دو ماه، معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی در بافق حضور یافتند و این قفل شکسته شد .

وی افزود: معدن ناریگان تولد دوباره برای سنگ آهن مرکزی بافق است و خوراک آن را برای پنجاه سال آینده تضمین می کند و این دغدغه مردمی نیز در دولت سیزدهم برآورده شد و رویکرد اصلی استان این است که خوراک سنگ آهن بافق تامین شود و به فضل خداوند این اقدام بزرگ انجام و درخواست مردم بافق برآورده شد .

فاطمی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: مردم بافق و بهاباد صدها سال در کمال نوعدوستی با یکدیگر زندگی می کنند و نباید به این ارتباط که در بسیاری موارد خانوادگی هم شده است خدشه ای وارد شود و هر گونه درخواستی در چارچوب قانون و با نظر همه پیگیری خواهد شد و همه باید به کار کارشناسی و قانون احترام بگذاریم و بنده بخاطر دنیای هیچکسی ،آخرت خودم را خراب نخواهم کرد و مدافع حق مردم این دو شهرستان هستم.

استاندار یزد: ظرفیت‌های شهرستان بافق محدود به سنگ آهن نیست

در این نشست امام جمعه بافق، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، سرپرست فرمانداری و ۱۶ نفر از اقشار مختلف مردم مطالبات و سخنانی را بیان کردند، همچنین مهران فاطمی استاندار یزد از ساختمان در حال ساخت مصلای بافق بازدید و به شهید گمنام مدفون در بیت الرقیه بافق نیز ادای احترام کرد.