حضور مردم یزد در راهپیمایی روز قدس

حضور مردم یزد در راهپیمایی روز قدس

 

مردم دارالعباده یزد، آزادی قدس شریف را فریاد زدند + فیلم

مردم دارالعباده یزد، پرشور و متفاوت از سال‌های گذشته، روز جمعه با حضوری حماسی و باشکوه در راهپیمایی روز جهانی قدس، آزادی بیت‌المقدس و قدس شریف را فریاد زدند.

 راهپیمایی روز جهانی قدس امسال به دلیل تحولات جهان اسلام و منطقه به خصوص در فلسطین با حضور پرصلابت و گسترده اقشار مختلف مردم مومن و ولایتمدار در ۵۰ نقطه در شهر یزد و ۱۱ شهرستان دیگر استان با برنامه‌های متنوع فرهنگی و بصیرتی برگزار شد.

این راهپیمایی در مرکز استان از ساعت ۱۰ صبح با حضور باشکوه و گسترده مردم ولایتمدار و روزه‌ دار یزد همراه با چند برنامه فرهنگی و هنری و مشارکت نسل جوان از میدان شهید آیت الله بهشتی آغاز و سپس راهپیمایان در حالی که از خیابان فرخی، میدان شهدا و قیام عبور می‌کردند با شعارهای حماسی و انقلابی بر تداوم ایستادگی و آزادی قدس شریف تاکید کردند.

همچنین در طول مسیر راهپیمایی توسط برخی ادارات، نهادها، تشکل‌های فرهنگی و آموزشی علاوه بر راه‌اندازی پویش‌های مختلف برای شرکت کنندگان به خصوص کودکان و نوجوانان، غرفه‌های مختلفی برپا که مورد استقبال قرار گرفت و نقش مهمی در تبیین روز جهانی قدس و حمایت از انتفاضه داشت.

 

شرکت کنندگان در راهپیمایی روز جهانی قدس در پایان این مراسم با حضور در محل برگزاری نماز جمعه در مسجد ملااسماعیل ، قطعنامه هفت بندی این روز را تائید کردند.

در قطعنامه پایانی روز جهانی قدس ضمن اعلام حمایت از انتفاضه و مردم مظلوم فلسطین، جنایت‌های گسترده غاصبان صهیونیستی به خصوص طی ماه‌های اخیر بشدت محکوم و بر ضرورت هوشیاری و ایستادگی همراه با بصیرت امت اسلام و کشورهای منطقه مقابل اهداف دشمنان تاکید شد.

همچنین شرکت کنندگان در راهپیمایی روز جهانی قدس از سکوت مجامع بین‌المللی در قبال جنایات اسرائیل غاصب انتقاد و خواستار تعلیق عضویت و همچنین اخراج از سازمان ملل و سایر مجامع جهانی شدند و در ادامه به اهمیت حجاب و عفاف در کشور اشاره و عمل به آن را جزو ضروریات دین و رسالت همگانی برشمردند.

در این قطعنامه همچنین راهپیمایان از دولت به خاطر فعالیت‌های دیپلماسی فعال به خصوص با کشورهای همسایه قدردانی، رسیدگی به معیشت مردم را خواستار و همچنین بر همدلی جدی مردم و مسئولان برای تحقق اهداف و آرمان‌های بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران بیش از گذشته تاکید که یک موضوع مهم و نقش اصلی در شکست اهداف دشمنان دارد.