واگذاری۲ هزار و ۱۰۰ قطعه زمین به مشمولین قانون جوانی

واگذاری۲ هزار و ۱۰۰ قطعه زمین به مشمولین قانون جوانی

مهران فاطمی روز یکشنبه در نشست ستاد جوانی جمعیت استان یزد افزود: هفت هزار و ۶۲۲ فقره وام ازدواج نیز به مبلغ یک هزار و ۶۵۰ میلیارد تومان پرداخت شده و در زمینه تسهیلات فرزندآوری نیز در استان یزد، افزون بر ۱۱ هزار و ۸۹۹ فقره وام جمعا به مبلغ پانصد میلیارد تومان پرداخت شده است.

وی ادامه داد: تا کنون ۱۳ جلسه ستاد جوانی جمعیت در استان برگزار شده و ۶۶ مصوبه حاصل آن بوده است و همچنین ۴۱ قرارگاه شهرستانی در زیرمجموعه این قرارگاه تشکیل شده که ۲۴۰ مصوبه داشته است.

استاندار یزد در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ملاک قرار دادن آمار بانک ها از سوی مرکز آمار در زمینه نرخ باروری شهرستان‌ها باعث مشکلاتی برای مردم در زمینه دریافت تسهیلات فرزندآوری شده و بر اساس داده‌های مرکز آمار هم اکنون شهرستان‌های میبد، بافق و اردکان دارای نرخ باروری بالای ۲٫۵ اعلام شده که این گونه نیست و همین مسئله باعث شده تا این شهرستان ها مشمول تسهیلات فرزندآوری نشود و لذا اصلاح داده ها از مرکز آمار ایران درخواست شده است.

فاطمی اظهار داشت: برخی آئین‌نامه‌های قانون جوانی جمعیت نیز توسط دستگاه‌های بالادستی به استانها ابلاغ نشده و عملا امکان هیچگونه فعالیت اجرایی وجود ندارد و این در حالی است که وزارت‌خانه ها و بانک‌ها باید دستورالعمل اجرایی این قوانین را ابلاغ کنند تا استان بتواند در زمینه اجرایی آن اقدام کند.

در این نشست تعدادی دیگر از اعضا درخواست ها و گزارش های خود را در زمینه ارائه مشوق های فرزندآوری ارائه کردند.