ضریب نفوذ تلفن ثبات در استان ۴۵ درصد است

ضریب نفوذ تلفن ثبات در استان ۴۵ درصد است

مدیر مخابرات منطقه یزد از تکمیل ۹۵ طرح شرکت مخابرات و همراه اول با سرمایه گذاری یک هزار میلیارد ریال خبرداد و یادآور شد» این طرح‌ها در روزهای هفته ارتباطات مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

محمدرضا زارع روز پنجشنبه به مناسبت هفته ارتباطات (۲۸ اردیبهشت تا سوم خردادماه) در جمع خبرنگاران افزود: این‌ طرح ها در حوزه همراه اول شامل تاسیس، توسعه و افزایش تکنولوژی در ۲۲ سایت بی تی اس ( BTS) تلفن همراه، تعویض دکل سایت در ۱۰ نقطه و اجرای فیبرنوری ۳ سایت (BTS) در متراژ افزون بر یکهزار متر است.

وی تاسیس، توسعه و جایگزینی کافو نوری در ۱۰ مرکز، اجرای فیبرنوری و شبکه کابل مسی در مراکز، توسعه بستر تلفن ثابت و اینترنت پرسرعت از طریق تانوما در شهرهای ابرکوه، مهریز، میبد و یزد و نصب سوییچ دیتا در ۲ مرکز ، توسعه تجهیزات اینترنت پرسرعت خانگی در سطح استان و ایجاد بستر ارایه سرویس وی دی اس ال( vdsl) را از دیگر طرح های آماده بهره برداری بیان کرد.

زارع یاداور شد: از هفته ارتباطات سال گذشته تا کنون ۲۶۶ طرح مخابراتی با سرمایه گذاری افزون بر یک هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال در استان مورد بهره برداری قرار گرفته است.

وی در ادامه تعداد تلفن های ثابت مشغول به کار در استان را ۵۷۳ هزار و ۲۸۵ شماره بیان و گفت: ضریب نفوذ تلفن ثبات در استان ۴۵ درصد است که یزد در این زمینه در رتبه های سوم یا چهارم کشور قرار دارد.

مدیر مخابرات منطقه یزد افزود: اکنون یک میلیون و ۸۲۵ هزار و ۳۳۰ شماره تلفن همراه در استان یزد با ضریب نفوذ ۱۲۰ درصد مشغول به کار است و ۲ هزار و ۲۵۴ کیلومتر از جاده های استان و ۶۴۳ کیلومتر از مسیرهای ریلی نیز زیرپوشش تلفن همراه است .

زارع تعداد روستاهای دارای ارتباط استان را ۹۵۴ آبادی اعلام کرد و گفت: تمام روستاهای با جمعیت بالای ۱۰۰ نفر استان دارای ارتباط روستایی هستند و ۹۶ درصد از جمعیت روستایی دارای ارتباط تلفن ثابت و ۹۳ درصد نیز زیرپوشش شبکه تلفن همراه می‌باشند.

مدیرمخابرات منطقه یزد با بیان اینکه ۹۲ درصد از جمعیت روستایی استان متصل به شبکه دیتا هستند، خاطرنشان کرد: در بخش دیتا، استان یزد دارای ۲۸۰ مرکز خدمات است .

زارع با اشاره به اجرای طرح نجما(توسعه فیبر در منازل) گفت: این طرح از سال ۱۳۹۵ در استان آغاز شده و تاکنون ۲۰۴ هزار متر فیبرنوری اجرا شده و افزون بر سه هزار و ۴۰۰ مشترک از سرویس تانوما (FTTH) برخوردار شده اند که تا پایان سال ۶۰ هزار مشترک از این سرویس برخوردار خواهند شد.