ساخت ۲۱ پل مکانیزه عابر پیاده بزودی در یزد آغاز می‌شود

ساخت ۲۱ پل مکانیزه عابر پیاده بزودی در یزد آغاز می‌شود

 رییس شورای اسلامی شهر یزد گفت: ساخت ۲۱ پل مکانیزه، استاندارد و دارای پله برقی عابر پیاده، بزودی در این شهر آغاز می شود؛ ساخت این تعداد پل به مزایده گذاشته شده و توسط بخش خصوصی ایجاد می شود.

“عزیزالله سیفی” گفت: استقبال از ساخت این تعداد پل توسط بخش خصوصی، چشمگیر بوده و بزودی عملیات ساخت آنها آغاز می شود.

به گفته وی این تعداد پل عابر پیاده با هدف تامین ایمنی شهروندان و رفاه حال آنها با تصویب شورای شهر در نقاط مختلف شهر ساخته می شود و مجهز به فن‌آوری‌های روز است.

مدیر مهندسی و ایمنی ترافیک شهرداری یزد هم به ایرنا گفت: در سطح شهر یزد ۴۸ پل عابر پیاده داریم که هشت مورد آنها مکانیزه هست و البته ۲ پل از این تعداد فعلا فعالیتی ندارد.

حمید دهقان اظهار داشت: ساخت ۲۱ پل جدید عابر پیاده در مناطق مختلف شهر و از جمله بلوارهای جمهوری، دانشجو، آیت الله خامنه‌ای، شهید قندی، جانباز و شهید دهقان آغاز و تا پایان سال اینده به اتمام می رسد.

وی هزینه ساخت پل های مکانیزه عابر پیاده را زیاد دانست و گفت: در هیچ کجای دنیا پل‌های عابر پیاده بعلت هزینه های سنگین آن، مکانیزه نیست.

دهقان در پاسخ به این پرسش که چرا بخش قابل توجهی از حجم این پل‌ها به محل تبلیغات تبدیل شده هم گفت: برخی پل‌های عابر پیاده را سرمایه گذار بخش خصوصی می سازد و تبلیغات از سوی سرمایه گذار انجام می شود و شهرداری فقط ناظر است .