مهمترین دلیل بروز آسیب های اجتماعی ضعف اعتقادات دینی است

مهمترین دلیل بروز آسیب های اجتماعی ضعف اعتقادات دینی است

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد؛ علی اکبر عزیزی معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استاندار یزد در جلسه هئیت اندیشه ورز فرهنگی و اجتماعی استان با تبریک هفته دفاع مقدس و گرامی داشت یاد و خاطره شهدا و همچنین تبریک سال جدید تحصیلی با اشاره به رتبه دوم استان در کشور در زمینه نفوذ ضریب اینترنت گفت: یکی از دلایل استفاده بالای مردم از فضای مجازی در استان دسترسی آنان به اینترنت بوده که البته سطح علمی بالای استان نسبت به دیگر استان ها نیز دراین زمینه اثرگذار است.

وی افزود: قطعا فضای مجازی یک فرصت است که همانطور که فضا را برای دیگران مهیا کرده ما نیز باید از آن برای تبلیغ دین و انقلاب بهره ببریم و ظرفیت های خود را به جهانیان معرفی کنیم.

عزیزی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که اگر وظیفه رهبری را بر عهده نداشتم وظیفه مدیریت فضای مجازی را بر عهده میگرفتم تصریح کرد: این سخن نشان دهنده اهمیت این فضاست بنابراین باید برنامه ریزی ها به سمت مدیریت درست فضای مجازی و ارتقای سواد رسانه ای جامعه باشد هرچند فضای مجازی تهدیداتی نیز با خود به همراه دارد که باید از آن ها نیز غافل نشد.

معاون استاندار یزد در ادامه ریشه تربیت را در خانواده دانست و گفت: متاسفانه امروز خانواده جوان و نوجوان خود را در فضای مجازی رها کرده و به نوعی دچار غفلت شده، در حالی که در گذشته والدین تربیت فرزندان را خود به دست می گرفتند و در این زمینه نقش پررنگ داشتند.

عزیزی ضعف اعتقادات دینی را از مهمترین دلایل بروز آسیب های اجتماعی برشمرد و گفت: دشمن قوی ترین نقطه ما که نقطه اعتقادت به دین و انقلاب هست را در فضای مجازی هدف قرار داده و تمام تلاش خود را برای ضربه زدن به ما به کارگرفته است.

وی خانواده را دومین هدف دشمن دانست و گفت: رابرت مرداک صراحتا میگوید برای نابودی ایران باید «مادر» را به لجن کشید، فقط در چنین حالتی است که جامعه به لجن کشیده خواهد شد” چرا که محور خانواده زن و مادر است.

معاون استاندار در پایان توجه به موضوع سواد رسانه ای جامعه را ضروری خواند و ابراز داشت: علاوه بر برنامه ریزی برای ارتقای سواد رسانه ای پدران و مادران، باید تدریس سواد رسانه ای و حضور در فضای مجازی از دوره اول متوسطه در مدارس صورت گیرد.