سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد :

باید با روحیه جهادی،عدالت را در جامعه پرورش دهیم

دکتر سید مهدی هاشمی باجگانی در همایش ترنم حماسه که به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس با همکاری بسیج جامعه پزشکی استان در بیمارستان شهید صدوقی برگزار شد، گفت:جهاد اصغر یعنی در برابر تیر و تفنگ، سینه خود را سپر کرده و جهاد اکبر یعنی با نفس خود مبارزه کنیم و در برابر مادیات و زرق و برق دنیا بایستیم. ریاست،چشمانمان را کور و درآمد و پول ما را از معنویت دور نکند، به همین علت است که معصومین (ع) ما می گویند اجر منتظر واقعی از شهید بدر و حنین بالاتر است.

وی ادامه داد: مسئولیت من و شما خیلی سنگین است. اگر حفظ مسئولیت کنیم و جایگاه خودمان را بدانیم بالاتر از شهدای بدر و حنین قرار می گیریم. در حال حاضر باید با حفظ روحیه، تلاش و مشکلات را با روحیه جهادی برطرف کینم.باید با روحیه جهادی،عدالت را در جامعه پرورش دهیم و این امر را ابتدا از خودمان، از محیط کار و از منزل خودمان شروع کنیم و بعد به دیگران منتقل نماییم نه اینکه منتقد باشیم و خودمان پر از عیب و ایراد. اگر از خودمان شروع کنیم کار پیش می رود.
وی تصریح کرد: وظیفه ما تبیین جهاد دفاع مقدس است برای جوان هایمان که آن دوران را ندیده اند . این، امر مهمی است و فقط به هفته دفاع مقدس محدود نمی شود.
دکتر هاشمی باجگانی خاطر نشان کرد: ما قهرمانان خیلی بزرگی داریم که به جوانانمان معرفی کنیم ، برخلاف جوامع غربی که یک سری سلبریتی های فاسد و مشکل دار و قهرمانان موهومی و خیالی دارند.ما افرادی را داریم که می توان به عنوان انسان های برجسته و نمونه معرفی کنیم،شهدای بزرگواری مثل شهید باکری، شهید ابراهیم هادی،شهید زین الدین،شهید عاصی زاده و هزاران شهید دیگر که هم باسواد بودند،هم باایمان،هم مخلص و هم مدیر.هر چیزی که یک قهرمان می خواست آنها داشته اند.امیدوارم خداوند به من وشما توفیق دهد پیرو راه این عزیزان باشیم و شرمنده این بزرگواران نشویم.
وی افزود: هرکدام از ما اگر مدیر هستیم!جمعی را اداره می کنیم!، چند وقت یکبار به خودمان مراجعه کنیم که آیا داریم از آرمان هایمان فاصله می گیریم؟ روزمرگی و مشکلات کاری و جلسه های صبح و بعدازظهر نباید ما را از مقصدمان دور کند،اصل کار را فراموش نکنیم و از مسیر خارج نشویم تا بتوانیم به اجر شهدای بدر و حنین برسیم.در پایان از همکاری بسیج جامعه پزشکی خصوصا جناب آقای ذاکری (مسئول بسیج جامعه پزشکی ) و آقای احسانی ( معاون بسیج جامعه پزشکی ) و مسئولان محترم بیمارستان شهید صدوقی قدردانی و تشکر می نمایم.

یزد پرس – عبدالمجید معنوی