استاندار یزد:توسعه فرهنگ پژوهش و نوآوری ضروری است

استاندار یزد:توسعه فرهنگ پژوهش و نوآوری ضروری است

استاندار یزد بر ضرورت توسعه فرهنگ پژوهش و نوآوری تاکید کرد و گفت: علم و فناوری به ما عزت، سربلندی و تاب‌آوری می دهد و لذا باید اهمیت این حوزه برای جامعه بازگو و تبیین گردد .

مهران فاطمی، یکشنبه شب در نشست ستاد هفته پژوهش و فناوری استان افزود:در طول سال هفته های متعدد داریم و یکی از مهم ترین این مناسبت ها نیز هفته پژوهش و فناوری است و باید در این هفته فرهنگ این نامگذاری در بین جامعه ترویج شده و به طور خاص برجسته شود.

وی ادامه داد: در هفته پژوهش از فعالین این عرصه تقدیر می شود که باعث می شود انرژی مضاعف و امید و انگیزه برای اقدامات بزرگ تر و ارزشمندتر بوجود آمده و باعث نشاط در فعالیت ها و همچنین سرعت بیشتر در موفقیت ها گردد.

استاندار یزد گفت: در سر فصل های مختلف و در پیشرفت و تعالی کشور برخی از مسائل جایگاه بسیار ویژه ای دارد که فرهنگ ، علم و پژوهش و فناوری سرآمد این سر فصل ها است و باید با تکیه بر دو بال علم و فناوری همچنان در عرصه های مختلف سرآمد باشیم.

استاندار یزد: توسعه فرهنگ پژوهش و نوآوری ضروری است

وی اظهار داشت: قدر و منزلت استاد ، دانشگاه ، دانشجو ، پژوهشگری و فناوری و تحقیق باید ارتقا و جامعه تمام قد از این حوزه تقدیر کند و همچنین فرهنگ پژوهش و نوآوری در جامعه جا افتاده و گسترش یابد چون پژوهش باعث می شود عالمانه اقدام کنیم .

رییس پارک علم و فناوری استان یزد نیز در این نشست گفت: امسال دهمین نمایشگاه هفته پژوهش، فناوری و فن بازار در یزد به عنوان بزرگ ترین گردهمایی فعالین زیست بوم نوآوری استان یزد برگزار می شود .

سید حبیب الله میرغفوری افزود: در این نمایشگاه جدیدترین تولیدات و همچنین توانمندی های فعالین عرصه نوآوری و فناوری استان به نمایش گذاشته می شود و فرصتی برای تبادل نظر و استفاده از تجربیات است .

وی اظهار داشت: دهمین نمایشگاه هفته پژوهش، فناوری و فن بازار یزد از ۱۳ الی ۱۶ آذرماه برگزار می شود همچنین سومین رویداد توسعه و ارتقای زیست بوم نوآوری استان یزد (تانا) نیز در راستای به هم رسانی نیازها و ایده ها و با محوریت پلیمر، نساجی و پوشاک برگزار می شود.

برنامه‌های استانی هفته پژوهش از ۱۲ تا ۱۷ آذرماه هر سال و به مناسبت هفته پژوهش و فناوری برگزار می شود .