طرح برخورد با خودرو های دودزا

طرح برخورد با خودرو های دودزا

رییس پلیس راهور استان یزد از طرح برخورد با خودروهای دودزا در سطح معابر همه شهرهای این استان خبر داد و گفت: این طرح از اول دیماه آغاز و تا پایان سال ادامه دارد.

سرهنگ “مهدی زارع” روز چهارشنبه به گفت: با توجه به آغاز فصل زمستان و برودت هوا و احتمال تشدید آلودگی که بخش قابل توجهی از آن ناشی از تردد وسایل نقلیه دودزا و فاقد معاینه فنی هست، این طرح اجرا می شود.

به گفته وی صیانت از حقوق عامه مردم از دیگر اهداف این طرح است و بر اساس آن با خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی که در سطح شهر تردد می کنند برخورد قانونی می شود.

وی یادآور شد: در قالب این طرح، تمام دوربین های ثبت تخلفات به صورت خودکار، اقدام به ثبت این نوع تخلف کرده و هر ۲۴ ساعت، یک جریمه به نام متخلف ثبت می شود.

زارع ادامه داد: همچنین با استقرار عوامل پلیس راهور نسبت به کنترل و اعمال قانون تخلفات خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی اقدام میشود.

رییس پلیس راهور یزد از شهروندان خواست در فرصت باقی مانده تا آغاز طرح نسبت به رفع نقایص فنی خودرو خود از مراکز معاینه فنی اقدام کنند.

مبلمان شهری یزد،خاص است؛ خیابان های کم عرض و به هم فشرده و حجم سنگین خودروهای در حال تردد موجب می شود تا آلودگی هوا در سطح شهر، نمود بیشتری داشته باشد.