اصل ماجرای ویدیوی کتک‌خوردن پسربچه ازمعلم چه بود

در روزهای اخیر، ویدیویی در فضای مجازی منتشر شده که در آن معلمی با ترکه به جان دانش‌آموزش افتاده است. آقای معلم به ضربه‌های ترکه اکتفا نمی‌کند و با ضربه‌های مشت و سیلی را نیز از خجالت پسر بچه درمی‌آید. این ویدیو در پیامرسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی با عنوان «کتک زدنه وحشیانه دانش‌آموز توسط معلم سنگ‌دل» منتشر شده و کاربران ایرانی، خواستار برخورد سریع با آقای معلم شده‌اند. کار به جایی رسید که تعدادی از خبرگزاری‌های پرمخاطب داخلی نیز این ویدیو را با متن مطالبه‌گرانه‌ای منتشر کردند.

اما واقعیت چیست؟!

این ویدیو در فضای مجازی فارسی، به طرز فراگیری به یکی از مدرسه‌های ایران منسوب شده و کاربران نیز در گروه‌های خانوادگی و دوستانه، خواستار برخورد سریع و قاطع مسوولان با «معلم سنگ‌دل» شدند. در واقع اما، این ویدیو مربوط به یکی از مدارس شهر «پاتنا»‌ در هندوستان است که برای نخستین بار در سال ۲۰۱۹ در فضای مجازی منتشر شد.

 

این دانش آموز پنج ساله، پس از این اتفاق، برای مداوا به بیمارستان منتقل شد. گزارش‌ها در سایت‌های محلی هندوستان حاکی از آن است که این حادثه در منطقه «داناروآ» در پاتنا رخ داده بود. این ویدیوی نشان می‌دهد که معلم یک مرکز مربیگری، به طرز بی‌رحمانه‌ای تکه چوبی را بر تن پسر بچه ۵ ساله می‌کوبد و زمانی که چوب به دو نیم تقسیم می‌شود، معلم با مشت و لگد به جان او می‌افتد.

 

این ویدیو در روزهای اخیر، به قدری در فضای مجازی ایران دست به دست شد که مسوول پلیس فتا را نیز به واکنش واداشت. سرهنگ «رامین پاشایی»، معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا با اشاره به اینکه طی چند روز اخیر، کلیپ تصویری دردناکی مبنی بر «کتک زدن وحشیانه یک کودک» در فضای مجازی منتشر شد گفت : «این کلیپ مربوط به کشور ایران نیست. با توجه به نسبت دادن کلیپ مذکور به کشور ایران، شاهد حجم وسیعی از واکنش‌های همدردی و پی‌گیری از سوی اصحاب رسانه بودیم که در این خصوص ضمن بررسی‌های اولیه مشخص شد این کلیپ، برای اولین بار در سال ۲۰۱۹ در فضای مجازی منتشر شده و مربوط به کشور هندوستان است.»