معاون وزیرصنعت:واردمرحله رشد صادراتی شده‌ایم

معاون وزیرصنعت:واردمرحله رشد صادراتی شده‌ایم

معاون صنایع ماشین‌آلات و تجهیزات وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: عضویت رسمی ایران در پیمان شانگ‌های و توافقات صورت گرفته با کشور‌های همسایه باعث رشد صادراتی کشور شده است.

سید محمد موسوی در مراسم تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان یزد اظهار کرد: اگر امروز به راحتی از تراز ۱۰۰ میلیارد ریالی تراز تجاری کشور حرف می‌زنیم این یک اتفاق بی نظیر است.

وی با اشاره به تلاش صنعتگران و تولیدکنندگان در خودکفایی کشور افزود: به واسطه جنگ اوکراین بسیاری از کشور‌های مطرح و پیشرفته دنیا از تولید قطعات ساده ناتوان هستند به همین دلیل به تولیدات ایران نیاز دارند.

معاون صنایع ماشین آلات و تجهیزات وزارت صمت از رفع بسیاری از نیاز‌های کشور به واسطه تلاش و کوشش صادرکنندگان ایران خبر داد و گفت: امروز اتفاق بزرگی و بسیار مثبتی در زمینه جهاد ارزآوری، خوکفایی و تامین کالا‌های صنعتی و معدنی انجام شده که به واسطه تلاش شبانه‌روزی صادرکنندگان است.

موسوی تصریح کرد: در سفر به استان‌های مختلف کشور اکثر آن‌ها درخواست راه‌اندازی خط تولید خودرو و ماشین آلات و سایر زنجیره‌های تولید را دارند و این در حالی است که استان‌ها و مناطق جغرافیایی مختلف کشور باید مزیت‌های رقابتی بوم جغرافیایی خود را شناسایی کنند و بر این اساس نسبت به راه‌اندازی خط تولید اقدام کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: باید تمامی امکانات خود را در اختیار این شرکت‌ها قرار داد و وزارت صنعت و معدن نیز هر نیازی که استان داشته باشد حمایت کند.