یزدمیزبان جشنواره ملی سرود«به سوی قدس» شد

یزدمیزبان جشنواره ملی سرود«به سوی قدس» شد

حسام سالکی روز سه شنبه در جمع برخی خبرنگاران حاضر شد و اظهار کرد: در دوره جدید حوزه هنری استان یزد بر اساس سند راهبردی و تحولی، دو شعار و رویکرد اصلی شامل «روایت یزد انقلابی» و «تعالی هنر مواجهه تا نابودی اسرائیل» تعریف شده است. 

وی یکی از برنامه‌های طراحی شده در راستای این رویکرد‌ها را برگزاری جشنواره ملی سرود «به سوی قدس» با محوریت جاویدالاثر حاج احمد متوسلیان عنوان کرد و افزود: رونمایی پوستر و اعلام فراخوان برگزاری جشنواره به صورت استانی همزمان با گروگان گرفتن شدن حاج احمد متوسلیان در چهاردهم تیرماه امسال انجام شد ولی به دنبال جریان «طوفان الاقصی»، موضوعات دیگری به محور‌های جشنواره و با اعلام مجدد فراخوان، برگزاری جشنواره به صورت ملی در دستور کار قرار گرفت 

رئیس حوزه هنری استان یزد موضوعات جشنواره را شامل «نابودی اسرائیل»، «سرداران مواجهه با اسرائیل»، «پیشرفت صنایع موشکی»، «راه قدس از کربلا می‎گذرد» و «اربعین و آزادی قدس» دانست و گفت: آثار ارسالی در بخش‌های تولید اثر، اجرای زنده و تولید نماهنگ دریافت شد و خوشبختانه استقبال خوبی را از این جشنواره از سراسر کشور شاهد بوده‌ایم. 

سالکی با اشاره به مواجه تمدنی انقلاب اسلامی و جبهه مقاومت در منطقه و مبارزه چند بعدی در حال رخدادن، تصریح کرد: قطعاً این مواجهه نیازمند قواعد و ادبیات مخصوص خود است، بنابراین معتقدیم سرود در واقع جریان رجز این مواجهه محسوب می‎شود و به دلیل مخاطبان و افراد درگیر تولید سرود، به نوعی شاهد یک مواجهه نسلی هستیم. 

دبیر جشنواره ملی سرود به سوی قدس در استان یزد گفت: راه یافتگان به این جشنواره مشخص شدند که در آیین اختتامیه حضور خواهند داشت.

ابوالفضل کرمانی نسب، روز سه شنبه افزود:با انتخاب هیئت داوران در رشته نماهنگ ،گروه سرود نسیم رحمت تهران با اثر هفت و نیم دقیقه با موضوع سردار شهید تهرانی مقدم، گروه زهراییون خوزستان با اثر شعب العربی از استان خوزستان، در بخش زنده گروه سرود نور الشهدای موعود استان مرکزی ، گروه سرود موعود مشهد مسجد امام سجاد(ع) تهران و گروه میثاق یزد انتخاب شدند .

وی ادامه داد: در تولید آثار جشنواره نیز گروه سرود تبیان از خراسان جنوبی با اثر سپاه محمد( ص )، گروه سرود عشاق الرضا(ع) از زاهدان با اثر رحماء ، گروه سرود ابناء الاحرار بیرجند با اثر ابابیل ، گروه سرود منادیان بصیرت از رشت با اثر شعله ساروخ انتخاب شدند .

دبیر جشنواره ملی سرود به سوی قدس در استان یزد گفت:گروه سرود طریق القدس بندر دیر با اثر طریق القدس و گروه نغمه آوینی بوشهر با اثر نادر مهدوی نیز از دیگر راه یافتگان به این جشنواره هستند و در اختتامیه حضور خواهند داشت.

کرمانی نسب افزود: در جشنواره ملی سرود به سوی قدس که اختتامیه آن از ۲۶ تا ۲۸ بهمن ماه در شهر میراث جهانی یزد برگزار می شود، آثار یزد بیشترین فراوانی را دارد .

وی ادامه داد: بیش از ۱۱۱ اثر از سراسر کشور یه دبیرخانه ارسال شد که ۲۷ اثر زنده، ۳۳ سرود و ۲۴ نماهنگ از نقاط مختلف کشور مورد پذیرش قرار گرفت که از مشهد ۱۶ اثر، تهران ۱۵ اثر، یزد ۱۲ اثر و سپس اصفهان ، مرکزی و خوزستان بیشترین آثار را ارسال کرده اند.