شن مبعث پیامبر اکرم (ص)در ۶۰۰ مسجد یزد برگزار شد

شن مبعث پیامبر اکرم (ص)در ۶۰۰ مسجد یزد برگزار شد

جشن مبعث پیامبر اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) چهارشنبه شب با حضور اقشار مختلف مردم در ۶۰۰ مسجد، حسینیه‌ و امامزادگان استان یزد برگزار شد.

در این جشن‌ها با حضور آحاد مردم به خصوص نوجوانان و جوانان برنامه‌های متنوع فرهنگی و معنوی شامل مدیحه سرایی مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع)، مسابقات و سخنرانی اساتید حوزه و دانشگاه در خصوص اهمیت مبعث و شخصیت پیامبر اکرم (ص) برگزار شد.

اقشار مختلف مردم مومن و ولایتمدار یزد با چراغانی معابر و منازل، مغازه‌ها و مساجد، عید بزرگ مبعث را با توزیع شربت و شرینی گرامی داشتند و بر شناخت هرچه بیشتر سیره ائمه اطهار (ع) به خصوص نبی مکرم اسلام حضرت محمدبن عبدالله (ص) تاکید کردند.

همچنین بر اساس یک رسم دیرینه خیلی از زوج‌های جوان در یزد و مناطق مختلف آغاز زندگی مشترک خود را شب مبعث قرار دادند و توزیع بسته‌های فرهنگی بین مردم از دیگر برنامه‌هایی است که به میمنت مبعث پیامبر اسلام حضرت محمد (ص) باشکوه در ۱۲ شهرستان استان انجام شد.

جشن‌های مبعث امروز نیز در قالب برنامه‌های مختلف با همکاری و حضور گسترده اقشار مختلف مردم و خانواده‌ها در سطح استان ادامه دارد و این روز بر پایه باورهای اسلامی و به استناد تاریخ دین اسلام روزی است که حضرت محمد (ص)، پیامبر اسلام به درجه پیامبری برگزیده شد.

مسلمانان معتقدند او در غار حرا توسط جبرئیل و از سوی حضرت حق به پیامبری نایل آمد و مامور شد که چندخداپرستی و بت‌پرستی را از زمین بردارد و خداپرستی واحد را رواج دهد.

استان یزد یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر جمعیت دارد که ۸۷ درصد در ۲۴ شهر و بقیه در روستاها و آبادی ها و سکونتگاه‌های عشایری زندگی می‌کنند.