استان یزد ۳۰هزار رای اولی دارد

استان یزد ۳۰هزار رای اولی دارد

رییس ستاد انتخابات یزد با بیان اینکه این استان ۳۰ هزار رای اولی دارد، گفت: روحیه پرسش‌گری دانش‌آموزان نشان می‌دهد که دغدغه‌ سرنوشت کشور را دارند و رأی اولی‌ها می‌توانند در ایجاد شور و انگیزه مشارکت در انتخابات نقش پررنگی داشته باشند.

به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی استانداری یزد، “علی اکبر عزیزی” افزود: همه تمهیدات لازم برای برگزاری انتخابات باشکوه در استان اندیشیده شده است؛ در استان یزد چهار حوزه حوزه انتخابیه در نظر گرفته شده و در چهار مولفه مشارکت، امنیت، رقابت و سلامت به نحوی برنامه ریزی و عمل شده که انتخاباتی سالم و با حضور حداکثری مردم در اسفند ماه را شاهد باشیم.

وی ادامه داد:جلسات توجیهی با داوطلبان انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز در حال برگزاری است و نشستی در این زمینه تشکیل و مسئولین ستادهای انتخاباتی استان و دفتر نظارت شورای نگهبان باید ها و نبایدهای انتخاباتی را به نامزدها اعلام کردند تا انتخاباتی سالم، پرشور، باشکوه و باحضور حداکثری مردم شاهد باشیم.

رییس ستاد انتخابات استان یزد گفت: داوطلبان دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در مهلت زمانی سوم لغایت نهم اسفندماه فرصت دارند تبلیغات خود را انجام دهند و هرگونه تبلیغ در خارج از این زمان ممنوع است.

استان یزد چهار کرسی در مجلس شورای اسلامی و یک کرسی در مجلس خبرگان رهبری دارد، از این استان ۲۰۴ نفر برای انتخابات مجلس شورای اسلامی و سه نفر برای انتخابات مجلس خبرگان تایید صلاحیت شده‌اند.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری به طور همزمان در ۱۱ اسفند ماه برگزار می‌شود.