تشکیل دومین نشست کمیسیون حقوقی و قضایی خانه معدن استان یزد با محوریت بررسی مشکلات سنگ ساختمانی در شهرستان ابرکوه

تشکیل دومین نشست کمیسیون حقوقی و قضایی خانه معدن استان یزد با محوریت بررسی مشکلات سنگ ساختمانی در شهرستان ابرکوه

 

💢به گزارش روابط عمومی خانه معدن استان یزد، صبح دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ماه، دومین نشست کمیسیون قضایی و حقوقی خانه معدن استان یزد با حضور محمدحسین نجفی یزدی رئیس کمیسیون و جمعی از معدنداران و معدنکاران فعال شهرستان ابرکوه با محوریت بررسی مشکلات سنگ ساختمانی در این شهرستان به میزبانی این تشکل تخصصی بخش معدن و صنایع معدنی استان یزد برگزار شد.

🔹در این نشست ضمن تشریح وضعیت معادن سنگ ساختمانی شهرستان ابرکوه به واحدهای معدنی سنگ ساختمانی، به بررسی مساله تامین آب مورد نیاز این معادن پرداخته شد.

🔹 بنابر گزارش فعالین اقتصادی حاضر در جلسه منوط نمودن تحویل حواله آب به تولیدکنندگان به پرداخت مبالغی تحت عنوان مسئولیت اجتماعی در شرایط کنونی مسائلی را برای معدنکاران بوجود آورده است.

🔹 گفتنی است بنابه اظهارات فعالان این بخش، در ابرکوه یک حلقه چاه به طور اختصاصی در سنوات گذشته برای تامین پایدار آب واحدهای معدنی حفر شده بود.
در این نشست مقرر شد مراتب طی صورتجلسه ای به مراجع مربوطه جهت پیگیری منعکس گردد.

🔹چگونگی تامین آب پایدار این بخش، تامین و بررسی چالش های حواله دولتی سوخت، پیگیری سهمیه ارد معادن جهت تامین نان پرسنل، احداث جاده و خط انتقال برق توسط بنگاه های دولتی فعال در بخش معدن و صنایع معدنی شهرستان و نوسازی ماشین الات معدنی این ابرکوه بخشی از موارد مطروحه در این نشست بود.

🔸روابط عمومی خانه معدن استان یزد
@yazdminehouse_ir