حیات یزد با مس نابود می شود

حیات یزد با مس نابود می شود

🔻هشدار کارشناسان از ابعاد فاجعه بار بهره برداری از معدن مس دره زرشک در نشست هم اندیشی «نقش شیرکوه در تامین آب استان»:


حیات یزد با مس نابود می شود

🔹علی طالبی، استاد دانشگاه یزد و دبیر انجمن آبخیز داری ایران: خدمات شیرکوه به استان یزد فقط آب و غذا نیست، تصریح کرد: شیر کوه خدمات توریستی، ورزشی، پزشکی و خصوصا آب و هوایی مناسبی را هم برای یزد انجام می دهد.

🔹محمد حسین ایرانی نژاد، عضو هیات علمی منابع طبیعی و کویر شناسی دانشگاه یزد: شیرکوه وسط جغرافیای ایران است و تمدن تاریخی یزد مدیون شیرکوه است. بسیاری از گونه های گیاهی و جونده و مهم برای محیط زیست به این کوه پناه آورده و قرن‌ها به زیست خود ادامه داده اند.

🔹حسین ملکی نژاد، استاد دانشکده منابع طبیعی و کویر شناسی دانشگاه یزد: دستکاری در شیرکوه با بهره برداری از معدن مس دره زرشک باعث خسران است و مضرات آن همیشگی و برگشت ناپذیر خواهد بود. توسعه معدنی اثرات جانبی و تاثیرات اکولوژیک بدی دارد.

🔹سید عباس هاشمی، رییس شورای هماهنگی تشکل‌های زیست محیطی استان یزد: برای اینکه یک نفر بیاید و تصمیمی خطرناک برای محیط زیست استان بگیرد و بعدها هیچ‌کس پاسخگو نباشد؛ باید فکری کرد و به همین دلیل از ائمه جمعه درخواست داریم کمک کنند تا این مشکل حل شود.

🔹سید علی شجاع الساداتی، عضو جمعیت همیاران و محیطبانان محیط زیست استان: کلمه به کلمه پروژه معدن مس دره زرشک فاجعه است. متاسفانه پروژه ای که پرونده آن در دوره های مختلف گذشته بخاطر فجایع محیط زیستی اش مخدومه شده بود دوباره توسط مسئولین باز شده است. بهره برداری از این معدن قتل عام تدریجی مردم یزد است.