خبرنگاران رسالت سنگین و مهمی همچون پیام‌آوران نهضت عاشورا دارند

خبرنگاران رسالت سنگین و مهمی همچون پیام‌آوران نهضت عاشورا دارند
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد در نشست خبری با تعدادی از خبرنگاران گفت: خبرنگاران رسالت سنگین و مهمی همچون پیام‌آوران نهضت عاشورا دارند.
نشست خبری مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد دوشنبه ۲۴ مرداد در دفتر خبرگزاری ایسنا برگزار شد.
حجت‌الاسلام عباس زارع در این نشست با گرامیداشت روز خبرنگار که امسال با روز عاشورا مقارن شد، گفت: تقارن این دو مناسبت به ما یادآوری می‌کند که خبرنگاران رسالت سنگین و مهمی همچون پیام‌آوران نهضت عاشورا دارند.
وی با اشاره به نقش رسانه‌ها در ایجاد نشاط و امید در بین مردم، اظهار داشت: ایجاد ناامیدی و یاس در مردم بزرگ‌ترین گناه محسوب می‌شود به‌ویژه این‌که برخی رسانه‌ها به‌رغم سختی‌هایی که برای تشکیل این نظام مقدس کشیده شده، با بزرگنمایی برخی کاستی‌ها و نقد غیرمنصفانه مشکلات، آب در آسیاب دشمن می‌ریزند.
زارع با اشاره به ۲۶ مردادماه آغاز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی، به سختی‌های دوران اسارت و دوام نیاوردن برخی از آزادگان از مشقت‌های اردوگاه‌های حکومت بعثی و صدامیان، گفت: استان یزد ۷۵۱ آزاده دارد که هم‌اکنون ۶۸۲ نفر از آن‌ها در قید حیات هستند و این در حالی است که ۱۵ شهید استان در غربت اسارت و ۹ نفر پس از رهایی از اسارت به شهادت رسیدند.
وی به برخی از برنامه‌های این مناسبت در استان اشاره و عنوان کرد: برگزاری همایش آزادگان سراسر استان یزد با حضور و سخنرانی امام‌جمعه و استاندار، بازید آزادگان علاقه‌مند از واحدهای تولیدی، برگزاری همایش دوچرخه‌سواری همگانی با مشارکت بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، دیدار با خانواده آزادگان شهید و متوفی ازجمله این برنامه‌هاست.
مدیرکل بنیاد یزد بر لزوم ثبت و ضبط خاطرات آزادگان تأکید کرد و افزود: خاطرات و دلاور مردی‌های ایثارگران و رزمندگان اسلام برای نسل‌های آینده همانند گنجینه‌ای می‌تواند مورد بهره‌برداری قرار گیرد و لذا از آزادگان دعوت می‌کنیم حتماً در این زمینه همکاری و اهتمام لازم را داشته باشند.
زارع به برگزاری دومین جشنواره چندرسانه‌ای رسم سرخ به همت بنیاد کشور نیز اشاره کرد و گفت: دومین دوره جشنواره چندرسانه‌ای «رسم سرخ» با شعار «نهضت هنری جهاد تبیین» از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار می‌شود که در این راستا علاقه‌مندان تا دهم شهریور می‌توانند آثار خود را با موضوعات «جهاد تبیین در حوزه ایثار و شهادت»، «بیانیه گام دوم انقلاب»، «قهرمان‌پروری»، «ایثار اجتماعی»، «دیپلماسی ایثار»، «خودباوری و همگرایی ملی» و «قدرت نرم» به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.
وی همچنین عنوان کرد: امسال در کنار کلاس‌های قرانی برای خانواده شهدا و ایثارگر، یک دوره مسابقات قرانی نیز در استان برای این قشر تدارک دیده‌شده است.
مدیرکل بنیاد استان با اشاره به خسارات سیل اخیر گفت: خوشبختانه استان یزد در ساماندهی گلزارهای شهدا از استان‌های پیشرو است و خوشبختانه در جریان سیل آسیبی به مزار شهدا وارد نشده ولی اندک آسیبی به گلوگاه ستون‌های سقف گلزار شهدا در خلدبرین رسیده که در دست بازسازی و بهسازی است.
زارع در پایان از تدارک چند طرح درزمینهٔ مزارهای تک شهیدی و برخی گلزارها شهدا در استان خبر داد و توضیحاتی دراین‌باره ارائه کرد.