ستاره‌ای بدرخشید وماه مجلس شد/ رونمایی از پدیده کشتی یزد و ایران

ستاره‌ای بدرخشید وماه مجلس شد/ رونمایی از پدیده کشتی یزد و ایران

با لباس ورزشی وارد دفتر ایرنا شد تا نشان دهد که ورزش و کشتی در خون اوست؛ “سید ابوالفضل حسینی” نونهال ۱۵ ساله اهل مهریز یزد و قهرمان رقابت‌های کشور و انتخابی تیم ملی؛ قهرمان ریزاندامی که در آینده از او بیشتر خواهیم شنید.

 کشتی، یکی از رشته‌های ورزشی پر افتخار و محبوب ایرانی‌هاست، رشته‌ای که پرچم افتخار آن در دست فقط چند استان است و دیگر استانها به تک ستاره‌های خود دل خوش کرده‌اند و حال در یزد هم “ستاره‌ای بدرخشید و ماه مجلس شد”.

این روزها در شبکه‌های اجتماعی از ظهور یک پدیده یزدی در رشته کشتی سخن گفته میشود، نونهال ۱۵ ساله‌ای که در وزن ۵۲ کیلوگرم رقابت‌های قهرمانی کشور که به تازگی برگزار شد با شکست همه حریفان خود، ملی پوش شد و حالا برای حضور در رقابت های آسیا آماده می شود.

“سید ابوالفضل حسینی” دانش آموز کلاس هشتم، اهل محله بغدادآباد شهرستان مهریز یزد؛ وقتی تصویر و قهرمانی او را در شبکه های اجتماعی دیدیم، او را به دفتر خود دعوت کردیم تا از خودش و نحوه موفقیتش بگوید.

سید ابوالفضل به اتفاق مربی سازنده خود و همچنین نفر سوم یعنی مسوول روابط عمومی هیات کشتی استان یزد به دفتر ما آمدند.

این نونهال کشتی‌گیر توانسته بود در رقابت های قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی، هر پنج حریف خود را شکست دهد و به قهرمانی دست یابد؛ ۲ حریف را با ضربه فنی و بقیه را با اختلاف امتیاز از پیش رو برداشته بود.

پدیده جدید کشتی استان یزد که به گفته خودش، المپیک را هدف گرفته به ایرنا گفت: کشتی را از سه سال قبل با تشویق پدرم شروع کردم؛ پدرم مربی ژیمناستیک هست و مربی آمادگی جسمانی کشتی‌گیرها هم بوده و لذا پیشنهادش این بود که به سمت این کشتی بیایم.

سید ابوالفضل که قاری قرآن هم هست و در امور پرورشی و فرهنگی مدرسه و محله خود هم فعالیت می کند در مسابقات صحیح خوانی نماز و مداحی هم در مهریز حائز رتبه اول شده است.