«قرار کتاب»؛ نیازی برای توسعه و تعالی فرد و جامعه

یزد – عبدالمجید معنوی

«قرار کتاب»؛نیازی برای توسعه و تعالی فرد و جامعه

همزمان با روز تشکل ها و مشارکت های اجتماعی، نشست فرهنگی «قرار کتاب»، با حضور جمعی از علاقه مندان به فریضه ی کتابخوانی در سالن کنفرانس کتابخانه مرکزی یزد برگزار شد.

در این نشست که با هدف هم اندیشی و بررسی راهکارهای توسعه و تعمیم فرهنگ مطالعه در جامعه برگزار گردید، بر ضرورت ایجاد فرصت های مشارکت فکری و عملی برای تمام اقشار و طبقات جامعه به عنوان یک نیاز فردی، خانوادگی و اجتماعی تأکید و گفتگو و تبادل نظر شد.
مرتضی طالب زاده مؤسس و مدیر کانال «قرار کتاب» با اعلام این خبر ابراز امیدواری کرد در سایه مشارکت فعال علاقمندان و دغدغه مندان حوزه کتاب و مطالعه و همچنین جلب حمایت سازمان ها و صنایع برای هدفگذاری مطلوب و پیاده سازی اهداف و برنامه های توسعه ای که در قالب طرح «هلدینگ قرار کتاب» ارائه خواهد شد، جوامع مختلف مخاطبان از مزایای این رویکرد تعالی بخش بهره مند گردند.

دکتر عبداللهی پژوهشگر، نویسنده و مشاور حوزه خانواده نیز ضمن قدردانی از همه فعالان حوزه کتاب و کتابخوانی و مدیریت کتابخانه مرکزی استان یزد که به عنوان محور فرهنگ مطالعه، بستر مطلوبی را در اختیار افراد جامعه برای استفاده آسان و ارزان از این سرمایه جاودانی و تعالی بخش قرار داده اند، بر ضرورت تدوین و تهیه برنامه نظام مند برای تعمیم این رویکرد ضروری رشد فرد و جامعه تأکید کرد.

زکی پور رئیس کتابخانه مرکزی یزد نیز با اشاره به موفقیت دانش آموزان یزدی در رقابت کنکور طی سالیان متمادی، این مهم در کنار عضویت ده هزار نفری در این مرکز مطالعاتی را بیانگر اقبال عمومی خانواده ها نسبت به کسب دانش و تحصیل علوم دانست و از آمادگی کتابخانه مرکزی برای تعامل در پیشبرد هر چه افزون تر اهداف تعریف شده، در مسیر توسعه فرهنگ مطالعه در جامعه خبر داد.
در پایان از چهره های فعال در حوزه فرهنگ مطالعه، با اهدای کتب نوشته دکتر سعیده عبداللهی مشاور و مدیر کمپین «قرار کتاب» قدردانی شد.