مدیرکل تبلیغات اسلامی یزد:

مسئولان زمینه حضور جوانان را به مساجد فراهم کنند

مدیرکل تبلیغات اسلامی یزد گفت: مسئولان مساجد با برنامه‌ریزی و اقدامات مناسب فرهنگی زمینه حضور جوانان را به این سنگرهای تاثیرگذار نظام اسلامی در استان فراهم کنند.

حجت‌الاسلام علیرضا نجیمیبه مناسب ۳۰ مرداد روز جهانی مساجد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ایجاد زمینه برای جذب نوجوانان و جوانان به مساجد با انجام فعالیت‌های مختلف مورد نیاز بر اساس ارزش‌های دینی و انقلابی نیاز به اقدام همگانی دارد.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون توسط برخی از نهادها و دستگاه‌ها در سطح مساجد در شهرها و روستاهای مختلف برای تقویت فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی و حضور نسل جوان در مساجد کارهای خوبی صورت می‌گیرد ادامه داد: همکاری تمامی بخش‌ها و برنامه محور بودن باید جدی گرفته شود.

به گفته این مسئول، روحانیون مساجد به عنوان امام محله می‌توانند با تربیت دینی و ترویج مبانی و مفاهیم ناب اسلام که شکر نعمات الهی و امید بخشی به آینده از جمله آنهاست در ایجاد تمدن اسلامی و آماده سازی یاران حضرت ولی عصر (عج) نقش‌آفرینی داشته باشد.

نجیمی بیان کرد: مسجد از صدر اسلام تا کنون مکانی برای عبادات مسلمانان و رفع حاجات مادی و معنوی آنها بوده است و پایگاه مهمی که باعث ایجاد قیام های تاثیرگذار در طول تاریخ از جمله قیام مردم ایران علیه رژیم ستم شاهی و اعزام جوانان به سوی جبهه‌های حق علیه باطل شد.

مدیرکل تبلبغات اسلامی استان یزد گفت: با گسترش ارتباطات و جایگزینی فضای حقیقی به مجازی مسئولان مساجد باید جدی و عملی با برنامه‌ریزی دقیق و مدون اذهان عمومی جامعه به خصوص نوجوانان و جوانان را در مسیر درست و حقیقی هدایت کنند.

نجیمی بیان کرد: ۳۰ مرداد روز جهانی مسجد که به تعبیر مقام معظم رهبری یک روز انقلابی است، یادآور اقدام خبیثانه رژیم صهیونیستی در جسارت به قبله اول مسلمین و به آتش کشیدن مسجدالاقصی و تجلی عمق دشمنی این رژیم آدم کش با دین مبین اسلام و مقدسات مسلمین است.