گفته‌ها و ناگفته‌های اصحاب رسانه با معاون وزیر

گفته‌ها و ناگفته‌های اصحاب رسانه با معاون وزیر

 

عبدالمجید معنوی   – یزدپرس

همزمان با سفر مهدی‌پور معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت ارشاد اسلامی به استان یزد جلسه‌ای با حضور ایشان ؛ اصحاب رسانه و مدیر کل ارشاد اسلامی استان یزد تشکیل گردید هرچند امید حاضران با سخنان معاون وزیر به ناامیدی ختم شد اما می‌توان با وجود اوج آشفتگی ؛ به سخنان بعضی از حاضران دل بست و به آینده حرفه خبرنگاری امید داشت.

– در این جلسه تعدادی از حاضران از رشد قارچ گونه کانال‌ها ؛ پیج‌ها و سایت‌های غیر رسمی گفتند اما از اینکه چگونه با محتوای این موارد آشنا شده اند چیزی نگفتند!

– در این جمع از خطر تعطیلی نشریات محلی گفته شد اما در مورد علت آن و چگونگی مقابله با آن چیزی گفته نشد!

– حاضران از سهم زیاد مبلغ آگهی‌ها به سرپرستان گفتند اما از سهم اندک نمایندگان استانی  گفته نشد!

– در این نشست از لزوم حمایت از خبرنگاران گفته شد اما معاون مطبوعاتی در این خصوص پاسخی نگفت!

– در جمع حضار افرادی داد از بی‌عدالتی و عدم رسیدگی به رسانه گفتند اما کسی در مورد اینکه به آنها که رسانه ندارند و این حرف‌ها را می‌زنند چه ربطی دارد چیزی نگفت!

– حکیمی در مورد علت عدم اقناع مخاطبان رسانه‌ها پرسید و گفت اما معاون مطبوعاتی پاسخی نگفت!

– چند نفر در مورد علت اختصاص آگهی ادارات به رسانه‌های غیر مجاز پرسیدند و گفتند اما پاسخی در این مورد گفته نشد!

– ادعای فرد معترض به در صد تخصیص آگهی ها به سرپرستی ها را تسری به خواسته همه اصحاب رسانه استان داده شد در حالیکه شخص مدعی فاقد هرگونه رسانه ایست .

– در این جلسه بیشترین بحث در مورد نحوه و میزان اختصاص آگهی‌ها و کسب درآمد بود که توسط خیلی از افراد گفته شد و اتفاقاً معاون مطبوعاتی هم در این مورد پاسخ گفت پاسخی که حاکی از نداشتن دغدغه زندگی و تامین مالی مناسب اوست وی گفت: «نیامده‌ایم که شغل و کسب و کار داشته باشیم ما اصلاً کسب و کار نیستیم و معتقد نیستیم کار فرهنگی کسب و کار است » اما به لحاظ اتمام جلسه کسی نگفت پس اصحاب رسانه بدون درآمد و کسب و کار چگونه زندگی کنند؟

– جلسه با ذکر صلوات پایان یافت.