رفع مشکلات اقتصادی دشوارتر از عبور از محدودیت‌های عرصه دفاعی نیست سردار نقدی:

رفع مشکلات اقتصادی دشوارتر از عبور از محدودیت‌های عرصه دفاعی نیست

 

سردار نقدی: رفع مشکلات اقتصادی دشوارتر از عبور از محدودیت‌های عرصه دفاعی نیست

معاون هماهنگ کننده سپاه اصلی‌ترین ویژگی نظام اسلامی ایران را مداخله روزانه مردم در تمامی امور عنوان کرد و گفت: رفع مشکلات اقتصادی دشوارتر از سایر عرصه‌ها نیست و همانگونه که قدرت دفاعی کشور با اتکا به نیروهای داخلی تقویت شد، می‌توان با بهره‌گیری از توانمندی‌های داخلی بر مشکلات اقتصادی نیز غلبه کرد.

سردار “محمدرضا نقدی ” روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری استان یزد، افزود: در دوران دفاع مقدس همه قدرت های جهان انواع سلاح و تجهیزات جنگی را در اختیار صدام قرار می دادند و در مقابل ما حتی کوچکترین موشک را نداشتیم تا پاسخ موشک‌های چند تنی رژیم بعث را بدهیم اما با اتکا به ظرفیت داخلی، امروز در زمینه تولید موشک و رادار در بالاترین سطوح دانش فنی دفاعی قرار داریم و امروز برخی کشورها خواستار خرید این فناوری های دفاعی از ایران هستند.

وی ادامه داد: هم اکنون بخش قابل توجهی از تورم کشور به دلیل تامین نهاده‌های کشاورزی از خارج است که باعث افزایش قیمت شیر، گوشت و سایر فراورده های دامی شده و میلیاردهای دلار برای واردات این نهاده ها اختصاص پیدا می کند و این در حالی است که ما به کشاورزان برنامه‌ای برای کشت محصولات مورد نیاز نداده ایم.

سردار نقدی ادامه داد: باید به کشاورزان اعلام شود که محصولی مانند هندوانه را تنها به اندازه نیاز داخلی کشت کنند و در مقابل دانه های روغنی و سایر محصولات کشاورزی استراتژیک و نهاده‌های دامی را تولید کنند تا در این زمینه وابستگی به خارج و هزینه تولیدات دامی کاهش یابد.

معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یادآور شد: شهید رجایی از انقلاب اسلامی به عنوان کابینه ۳۶ میلیونی نام می‌برد و این یک شعار نبود و امروز هم کابینه ۹۰ میلیونی باید باشیم و همه مردم باید در جامعه اثرگذار باشند .

وی با تاکید بر پایبندی به ویژگی مردمی بودن انقلاب و نظام اظهار داشت: رهبر انقلاب ویژگی اصلی الگوی ایرانی و اسلامی پیشرفت را مردمی بودن آن بیان فرمودند و امام خمینی (ره ) نیز در وصیت نامه خود دو رکن اصلی انقلاب را اسلام و سپس اجتماع همه مردم بر این مقصد دانستند که این دو رکن حول محور ولایت به هم می رسد .

سردار نقدی ادامه داد: دوران دفاع مقدس به عنوان جنگی که به کشور تحمیل شد، کشورهای شرق و غرب تصمیم گرفتند، نظام اسلامی ایران را محو کنند و پیشرفته ترین سلاح های روز را در اختیار صدام قرار دادند اما حضور مردم و ارتش بیست میلیونی باعث شد نتوانند به مقاصد خود برسند .

وی ادامه داد: در گام دوم انقلاب نیز اگر می‌خواهیم نظام اسلامی رو به افول نرود و در سراشیبی قرار نگیرد باید دو خصوصیت مردمی و اسلامی بودن را همیشه حفظ کنیم ، تمسک به اسلام و حضور مردم در صحنه همواره باعث موفقیت ما بوده است و این اصول و ارزش‌های اساسی تغییر ناپذیر است .

معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: نظام باید در مسیر تحقق عدل و قسط گام بردارد و سازش ناپذیری با طاغوت و نفی سلطه کفر نیز از اصول و ارزش‌هایی است که به هیچ وجه نباید از آنها دست برداریم همچنین در چارچوب این ارزش‌های انقلابی باید روز به روز نو شویم و متمایز از گذشته باشیم.